Ja tenim campions de Catalunya en BTT-O

El dissabte, 26 de maig, en el Campionat de Catalunya de BTT-O celebrat a Vidreres,  David Tarrés i Ampa Gil es van proclamar campió i subcampiona de Catalunya. La cursa, força exigent tècnica i físicament, estava organitzada pel club Grions Orientació.

Els traçats del campionat combinaven parts molt ràpides amb zones tècniques de corriols. Això va fer que la cursa fos molt dinàmica i divertida, però a la vegada va obligar als corredors a estar en tot moment molt concentrats.

En la categoria sènior masculina, David Tarrés va pujar al podi en primer lloc, acompanyat de David Toll i Lluís Ferrer. I, en la categoria femenina, Ampa Gil va quedar en segon lloc, darrere de Mònica Aguilera i per davant de Cristina Bertran.

 

Moltes felicitats COB’s.

Avià acull la II cursa popular d’orientació de la Lliga Berguedà-O i el Campionat de Catalunya Escolar

El 10 de juny, al municipi d’Avià, el Club Orientació Berguedà (COB) organitzem la segona cursa popular de la Lliga Berguedà-O i el Campionat de Catalunya Escolar d’orientació. Un dia, en què petits i grans podran gaudir de l’orientació amb un mapa que ha estat actualitzat especialment per a l’esdeveniment amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Avià.

Al matí, amb el centre de competició ubicat a l’Escola Santa Maria d’Avià, es realitzarà la cursa popular de la Lliga Berguedà-O amb tres nivells de dificultat i distància i, paral·lelament la cursa de mitja distància del Campionat de Catalunya Escolar.

I, a la tarda, després d’un dinar que posa a disposició el COB per als participants a un preu popular, es realitzarà el Campionat de Catalunya Escolar en modalitat esprint. El centre de competició es traslladarà a l’Ateneu que es troba al centre d’Avià, millorant, així, la seguretat dels menors, ja que l’esprint es concentrarà al nucli antic i no hauran de travessar el carrer principal del poble.

El mapa, actualitzat per Jordi Sales, engloba una part urbana amb una part de bosc, i s’enllacen amb una extensa àrea de camps de conreu. Això fa que els traçats de les curses s’adaptin a tots els nivells i distàncies, segons les categories.

Les inscripcions, obertes anticipadament fins al dia 5 de juny, s’han de realitzar a través de la pàgina de la Federació de Curses d’Orientació de Catalunya (FCOC). A partir d’aquesta data, únicament es podran fer inscripcions el mateix dia de la cursa.

(Més informació)

 

El circuit permanent d’Aguilar de Segarra ja torna a estar en marxa!

Després d’uns quants mesos fora de funcionament, el Circuit Permanent d’Orientació d’Aguilar de Segarra ja torna a funcionar. L’actualització ha estat possible gràcies al finançament de l’Ajuntament d’Aguilar de Segarra i l’assessorament i disseny del Club Orientació Berguedà (COB).

Els mesos que ha estat aturat, han servit per posar al dia el circuit, ja que la vegetació i alguns dels elements havien variat. Les fites, que són estaques fixes de fusta, també s’han canviat d’ubicació, per la qual cosa els circuits són totalment diferents. S’han mantingut les tres propostes de circuits lineals marcats pel COB (fàcil de 3,6 km amb 10 fites; mitjà de 5,6 km amb 15 fites; i, difícil de 8 km amb 18 fites) però, per aquells corredors que ja coneixien el circuit, el trobaran totalment renovat.

Com a novetat, a banda del disseny del mapa, que és imprescindible, ara el circuit també es podrà fer amb el mòbil gràcies a l’app iOrienteering. Aquesta app, que es pot descarregar gratuïtament al Google Play i a l’App Store, es basa en codis QR i està imprès darrere del mapa. Permet descarregar el circuit que es vulgui. I, a cada estaca l’únic que cal fer és escanejar el codi que hi apareix per confirmar que és el correcte. Al fer cada escaneig, es crea un registre amb els temps de pas fet a cada fita, i un temps final en arribar a la meta. Aquest resultat es pot penjar i fer constar a la classificació general del circuit realitzat.

Els mapes són en format DIN-A3 i, amb un cost de 3 euros, ja es poden comprar als establiments destacats al web: www.aguilardesegarra.cat, on també hi ha tota la informació ampliada del circuit permanent.

Animeu-vos a provar-lo!

 

Èxit rotund del II Rogaine del Berguedà

Uns 250 corredors van participar, ahir 5 de maig, en el II Rogaine del Berguedà – Campionat Iberogaine organitzat pel Club Orientació Berguedà (COB). La cursa, també puntuable per la Copa Catalana de Rogaine, tenia el centre de competició a Pedret (Berga). Va tenir molt bona acollida i un punt d’emoció, ja que, a través d’internet, es podia seguir en directe l’evolució dels equips de 6 i 12 hores per la serra del Picancel i Campdeparets i veure, així, les diferents estratègies.

 

Equips d’arreu de la península i, fins i tot, d’Estònia no es van voler perdre l’esdeveniment, pel que l’exigència organitzativa era molt elevada.

 

Els equips més matiners van començar encara de nit. A les 05.00 hores del matí entraven a la quarantena els 30 equips de la modalitat de 12 hores per poder estudiar l’estratègia a seguir. L’objectiu, 65 fites distribuïdes en un mapa on l’exigència física era determinant. Els forts desnivells, amb tallats impassables i el terreny força pedregós d’aquesta zona alentien els corredors i van condicionar les decisions finals dels equips.

 

L’equip Aligots Tierra Tragame, format pels corredors, Antonio Olivar i Albert Herrero, es van proclamar campions Iberogaine en la categoria Homes Open gràcies als 276 punts aconseguits. Molt a prop es van quedar els equips Raidventura.org amb 269 punts i el veterà Nafarroa Ke/CD Navarra amb 264 punts, segons i tercers classificats respectivament.

En la modalitat Dones Open van guanyar les corredores Jana Kink i Merike Vanjuk de l’equip OK Kape (207 punts). I, en Open mixte es va imposar l’equip Follet Fuby Mixte amb Daniel Castellà i Bàrbara Martínez que van aconseguir 224 punts.

 

En la modalitat de 6 hores, en la qual van competir 41 equips, Xevi Garcia i Santi Vilà van guanyar en Open Homes (131 punts). Molt a prop es va quedar el primer equip de les categoria Dones Open, on Cristina Rotxés i Isabel Eizmendi (XXO) van aconseguir 120 punts. I en Mixta l’equip AEMdeKP-Nordic Walking Sabadell Trail, format per Jordi Jiménez i Raquel Sánchez, va pujar al podi en primer lloc amb 119 punts.

 

En la modalitat popular de 3 hores, hi van participar 32 equips.

 

Des del Club Orientació Berguedà es vol agrair especialment el gran suport que hem rebut del Consell Comarcal; dels Ajuntaments de Berga, Gironella, Olvan, la Quar i Cercs; i de l’IES Guillem de Berguedà ja que la logística per aquest esdeveniment era especialment complicada i gràcies a aquestes institucions es va poder gestionar amb èxit a l’alçada de l’esdeveniment.

També es vol agrair l’esforç que han fet Casa Mas, La Formatgeria Artesanal Tiraval, Formatges La Bauma, Xocolates Naturcadi, Especialitats Viñas , Zanuy,  Caldo Aneto i El Graeller Rialler que han contribuït a tenir uns grans premis i a alimentar a corredors i organitzadors durant totes les hores de l’esdeveniment.

I per acabar, que no vol dir que en últim lloc, sinó que s’hauria de redactar a dalt de tot, agrair la tasca de tots els voluntaris que han posat el que ha estat al seu abast i disponibilitat per aconseguir un gran esdeveniment, amb tot el que això comporta (manca de son, fer equilibris a casa, etc.) A tots ells MOLTES GRÀCIES i, una vegada més, el COB ha demostrat ser un gran club integrat per un gran grup humà i això es reflecteix en l’ambient i en el nivell de les organitzacions.

En aquest enllaç podeu consultar els Resultats i hi trobareu fotos.

Si voleu revisar els recorreguts dels equips, aquí podeu trobar-hi la repetició del seguiment GPS.

Darreres novetats II Rogaine de Berguedà – Campionat Iberogaine

Només queden dos dies per engegar motors. Les modalitats de 6 i 12 hores ja estan tancades, però a la popular de 3 hores, es podran fer inscripcions el mateix dia de la cursa. Val la pena, no us la perdeu!

Cal prendre atenció a les darreres informacions publicades amb les últimes novetats, les notes del traçador i les descripcions dels controls. Tota aquesta informació la trobareu a: https://cob.orientacio.cat/rogaine-del-bergueda/informacio/

És molt important també seguir la informació referent al pàrquing. La zona de Pedret, on hi haurà el centre de competició, és bastant reduïda i, cal seguir les indicacions que hem posat al web i també les consignes dels encarregats del club que diran on es pot aparcar.

Us esperem el dia 5, a punt per córrer i passar-ho bé!